per Sofia Moya

RECERCA I TRANSFERÈNCIA DE CONEIXEMENT

El Mòdul de Recerca i transferència del coneixement té dos objectius fonamentals:

  • Formar els investigadors en totes aquelles capacitats necessàries durant el cicle de vida d’un projecte de R+D+I i també durant les diferents etapes d’un/a investigador/a.
  • Augmentar les habilitats dels/es investigadors/es per realitzar una recerca d’excel·lència, d’executar una innovació amb efectes empresarials i/o socials i de cercar finançament per la realització dels projectes.

Aquest mòdul té 12 hores presenciales i 48 hores en sessions optatives, la qual cosa fa que sigui el mòdul més intens en temps, suposa un 20% de tota la diplomatura.

 

Certificats

Les optatives que he realitzat en aquest mòdul han estat les següents:

 

  • PROFI088 18-19 La tesis doctoral: Disseny i desenvolupament per articles (2 hores )
  • 18-19D11 18-19 Disseny d'un projecte de recerca: redacció de la memòria tècnica (12hores)
  • PROFI048 18-19 Avaluació de la recerca (4 hores)
  • PROFI059 18-19 Millora la visibilitat de la teva producció científica accés obert i repositori institucional (3 hores)
  • PROFI051 18-19 Gestió de dades de recerca: Pla de gestió de dades (3 hores)
  • 18-19D14 Com utilitzar les xarxes socials per divulgar ciència (6 hores)
  • 18-19D06 Base de dades Scopus: nivell avançat (3 hores)
  • 18-19D01 Gestiona la teva bibliografia amb Mendeley (3 hores)
  • 01RE0013-1 Introducció al programa –R (10 hores)
  • 06RE0026-1 How to innovate in your research project (4 hores)

Total 50 hores

Aquesta formació ha estat molt rellevant en el meu aprenentatge, especialment els referents a aplicatius i programaris, com Mendeley o Scopus perquè utilitzava una part mínima de les possibilitats que tenen. Especialment pràctic i efectiu el curs de millora de la visibilitat de la recerca, bones eines per fer  pas cap a la digitalització de la recerca. Del curs d'iniciació al programa -R, destaco l'instructor David Navarro que feia fàcil l'estadística.

En relació amb les hores presencials, s'han fet telemàticament,  l'instructor Carlos Garcia Mellado, disposava de bons recursos tant a les presentacions com el contingut al Moodle. Destaco la part de pressupostos del disseny dels projectes de recerca que desconeixia.De les activitats, la part de desenvolupament del Currículum investigador amb l'aplicatiu IRIS_URV, m'ha fet reflexionar sobre la necessitat d'estandarditzar les dades del currículum personals en una font única.