per Sofia Moya
Els objectius específics d’¡aquest mòdul són:
- Conèixer els factors discursius de la comunicació oral formal i en públic (estructura, estratègies expositives i argumentatives, recursos retòrics, elements no verbals, etc.).
- Millorar la comunicació escrita davant els alumnes
- Analitzar les intervencions orals pròpies i del grup.
- Adonar-se dels aspectes comunicatius positius que cal rendibilitzar o negatius que cal millorar.
- Saber gestionar el discurs oral i escrit.
- Conèixer les tècniques que permeten millorar la capacitat de parlar en públic i aplicar-les a l'àmbit docent. Ensinistrar-se en la producció de discursos d’un grau de formalitat alt.
- Perfeccionar el llenguatge oral, escrit i audiovisual i la seva expressió.
El mòdul estava previst de fer de manera presencial durant el mes de març i abril de l’any 2020, tot just al principi del confinament. Finalment es va fer telemàtic al mes de gener i febrer de l’any 2021. El mòdul donava l’opció de dues vies optatives, la primera sobre comunicació en entrons d’aprenentatge digita i el segon en relaicó a l’art de la visualització de la informació i les esteratègies motivacionals els dos impartits impartit per Dr. Antoni Pèrez-Portabella, Dr. Jacky Verrier, i Dr. Mario Arias. Ambòs és van fer telemàticament.
Activista parlar sense recursos
Certificats
Tot i que les sessións van ser teleàtiques, les habilitats comunicatives del Dr. Antoni Pèrez-Portabella, Dr. Mario Arias, Dr. Jakcy Varrier i Dr. José Antonio Moreno van traspasar les pantalles.
Juntament amb el mòdul anteior, els aprenentatges han estat molt adients per ser aplicats durant aquests temps d’ensenyament telemàtic. Especialment útil la pràctica de millora de l'espai virtual de les meves assignatures dins moodle. Juntament amb el curs de Moodle II, m’ha permés digitalitzar les meves assignatures, des d’un punt de vista no només tècnic, si no pedagògic. Igualment, la pràctica sobre la edició de video va comportar molts aprenentatges que he pogut incorporar no solsament a l’entorn virtual Moodle, també amb la millora de la cuminicació amb alumnes utilitzant altres entorns com Youtube.
Em va agradar tant que m’haguès agradat fer també l’itinerari 2 sobre visualització de la informaicó, tutories i dinamització de grups, però malhauradament estava ple. Afortunadament els continguts estaven al Moodle i ho vaig poder revisar, tant de bó el pugui fer presencial aquest curs o el proper curs.