Habilitats Comunicativas Pablo Pagàn de PABLO PAGAN MENA: DIARI DE PABLO PAGAN

Qui m'agradaria ser?

Escrit per Pablo el 07 January 2021, 7:26 PM

 

  • SOCIALMENT

QUINA CAPACITAT TINC PER RELACIONAR-ME AMB ELS ALTRES?


Em considero una persona social, m'agrada relacionar-me amb altres persones, fer plans amb els amics. Sóc una persona amable, en definitiva tinc bones relacions personals que aporten moments necessaris a la meva vida.

 

  • COMPETÈNCIES.

QUINES HABILITATS M'AGRADARIA TENIR PER SATISFER LES MEVES NECESSITATS BÀSIQUES?


A vegades em costa concentrar-me a l'hora de dur a terme activitats, una competència necessària tenir seria la capacitat de concentració. Em distrec fàcilment cosa que em porta a aprofitar poc el temps, ja que es mol valuós, m'agradaria tenir la capacitat d'aprofitar-lo més.

 

  • COMPETÈNCIES AFECTIVES O EMOCIONALS

COM M'AGRADARIA GESTIONAR LES MEVES EMOCIONS? QUINES EMOCIONS NECESSITARIA TREBALLAR O QUINES SITUACIONS M'AGRADARIA SABER DE FORMA POSITIVA?


Quan estic enfadat o de mal humor per qualsevol motiu tenint en compte, òbviament, que hi ha situacions menys i més complicades de gestionar, però en general, em costa pensar en positiu i arreglar la situació. Aquest fet comporta una frustració de la qual m'agradaria saber capgirar amb més facilitat.

 

  • FÍSICAMENT

COM M'AGRADARIA QUE FOS L'ESTAT DE LA MEVA SALUT, EL MEU ESTAT FÍSIC I EL MEU ASPECTE GENERAL?


Generalment el meu estat físic és correcte, la salut que jo sàpiga també, ja que realitzo esport, ara menys degut a la situació causada per la pandèmia de la Covid-19. Des de ben petit he practicat esport això, en gran part, ha provocat que estigui content amb el meu aspecte general.

 

  • ACADÈMICAMENT.

QUE M'AGRADARIA FER PER ARRIBAR A SER UN BON ESTUDIANT?


Com he comentat anteriorment, em costa concentrar-me, cosa que provoca un pitjor rendiment acadèmic. M'agradaria tenir una major concentració i esprémer al màxim el temps d'estudi.

 

ELS SIS BARRETS DE PENSAR.

Deixo l'enllaç a un vídeo de YouTube, on parla dels processos mentals que es produeixen per prendre decisions (els 6 barrets de pensar). Personalment ho trobo molt interessant, ja que m'agradaria saber dominar totes les situacions i conseqüentment prendre bones decisions, sabent que et pots equivocar, però que la decisió ha estat pensada i mesurada.

https://www.youtube.com/watch?v=Mq7mYdrUOqs

La meva carrera professional

Escrit per Pablo el 07 January 2021, 7:16 PM

 

  • Perquè has escollit aquesta carrera?

Des de petit he estat en contacte amb infants, amb quinze anys vaig començar a entrenar a un equip de futbol de prebenjamins (6-7 anys) això m'ha fet agafar afecte als nens. D'altra banda tinc una influència directa de mon germà que és mestre d'educació primària. També aquest any estic treballant a un menjador, on gaudeixo molt amb les activitats entre les hores de dinar i de la tornada a classe. En definitiva, són molts anys compartint grans moments amb nens i nenes que han fet decidir-me per cursar aquesta carrera.

 

  • Que esperes aprendre d'aquest grau?

Del grau d'educació primària espero aprendre a tractar de manera adequada amb nenes i nens, conèixer nous projectes i noves experiències per compartir amb els infants i saber desenvolupar-me en diferents situacions i diferents problemàtiques. També espero poder gaudir al màxim de l'assistència a classe, ja que per culpa de la Covid-19 no estem podent gaudir al cent per cent d'aquesta carrera universitària
Quines són les principals competències i atributs per ser un bon professional?
Principalment per a ser un bon mestre, en la meva opinió, s'ha de tenir una gran vocació, no pot ser una feina que és faig per diners, que t'agradin els nens, tenir paciència i passió per ensenyar.

  • La teva carrera és coherent amb les teves creences i els teus valors?


Sí. El respecte, l'esforç, el treball en equip i el treball individual formen part dels meus valors bàsics i penso que es troben reflectits en aquesta carrera.



Superació.

 

  • Tens confiança a fer les tasques de manera eficient?

Tinc la confiança en fer-ho així i és un tema que em crida l'atenció, ja que ser eficient és una capacitat que em costa i la trobo necessària, però confio a poder ser eficient al màxim.

  • Com podria millorar la meva capacitat per relacionar-te amb altres?


Aquesta capacitat la podria millorar tenint molta curiositat per conèixer a la gent i veure els diferents punts de vista que té cadascú per a diferents aspectes de la vida.

  • Que pots fer per millorar les habilitats que t'agradaria desenvolupar?

Per millorar qualsevol habilitat s'ha de tenir una dedicació total per millorar-la, per això crec que hauria de tenir una actitud positiva per fer desenvolupar-la correctament.

  • Com millorar la gestió de les relacions, ser conscient de les emocions i de les emocions dels altres per gestionar les interaccions amb èxit?

L'empatia. Crec que és necessària per a gestionar relacions i també per gestionar les emocions teves i dels altres. En definitiva, posar-se en la pell dels altres.
Pots i/o vols millorar el meu aspecte, en general?
Puc millorar el meu aspecte físic, sí, però de moment no vull.

 

  • Que pots fer per millorar el teu rol dins de la unitat familiar?

Tenir una major participació en la comunicació, esforçar-me més en les tasques de casa i per últim valorar els esforços que realitzen les diferents parts de la meva unitat familiar, valorar el sacrifici dela meva mare, el treball de mon pare, la solidaritat de mon germà i la dedicació acadèmica de la meva germana.

 

 

  • Activitat: Desenvolupa un pla de superació acadèmica

- L'activitat serà de l'assignatura d'Educació Física.

- Durarà quatre setmanes.

-Objectiu:  millorar l'activitat física, la consciència i la importància de tenir un bon estat físic i de salut i la superació personal.

-Descripció: realitzar un tomb al patí rodejant l'escola. Cronometrarem el temps que ha transcorregut al realitzar el relleu, seguidament parlarem amb el nen o nena i el motivarem perquè la setmana que ve s'esforci més i millori el temps. També els poem motivar a practicar esport en els seus moments lliures, per tenir una millor capacitat física en la prova de la setmana següent.


-Avaluació: veure el resultat de les quatre setmanes de cada nen i valorar la millora del temps realitzat. Valorar també l'esforç, la motivació. Sabent que cada nen té unes capacitats físiques, per tant, no valorarem el temps, sinó el procés personal i l'esperit de superació.