Informació del projecte de ANNA SÁNCHEZ CABALLÉ: RESUM DEL PROJECTE

Bloc de text

El procés de seguiment i avaluació de les pràctiques basades en la pràctica reflexiva dels estudiants i la interacció entre ells i els seus tutors universitaris i d’escola, estan en la base d’una veritable formació del futur mestre vinculada a la realitat educativa. La disponibilitat de tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement (TAC) pot afavorir aquesta formació.
Tenint en compte la perspectiva d’aquests agents que intervenen (tutors de facultat, d’escola i estudiants), aquest projecte pretén donar criteris i accions per tal de millorar el desenvolupament, seguiment i avaluació de les pràctiques externes en el programa formatiu de doble titulació, introduint l’ús del portafolis digital (e-portafoli) com a eina per la recollida d’evidències de forma reflexiva al llarg de pràctiques. Aquesta estratègia de recollida d’evidències d’aprenentatge,
juntament amb la seva validació per consens dels tutors, es converteixen en fets claus per una millor avaluació de les competències professionals dels futurs mestres.
Participen docents de quatre escoles amb uns perfils molt diferenciats de tres municipis de la demarcació de Tarragona. Es treballarà amb estudiants durant tres períodes de pràctiques externes, la qual cosa ens permetrà analitzar l'evolució dels mateixos i aplicar les millores en nous processos de pràctiques.